wersja strony dla niedowidzacych
tłumacz języka migowego

kreseczka Klient Wiedza Infrastruktura

  • Home
  • Inne usługi
  • eFaktura

eFaktura

top_efaktura

Co to jest eFaktura?

eFaktura to po prostu faktura w formie elektronicznej, zawierająca dokładnie te same dane co tradycyjna faktura papierowa. eFaktura jest dokumentem wysyłanym bezpośrednio na pocztę e-mail podaną przez Klienta. Usługa ta jest bezpłatna i realizowana na wniosek Klienta. eFaktura jest prawnie obowiązującym dokumentem, stworzonym w oparciu o Rozporządzenie Ministra Finansów, akceptowanym przez Urząd Skarbowy tak jak jej papierowy odpowiednik.

Jakie korzyści daje eFaktura?

Wygoda

Dzięki eFakturze Klient nie musi przechowywać ciągle rosnących stert dokumentów w teczkach czy segregatorach. Pozwala to zaoszczędzić dużo miejsca i uniknąć niepotrzebnego bałaganu w dokumentacji. Dokonując płatności za usługi w formie elektronicznej tj. stałe zlecenie, polecenie zapłaty, przelewy z konta, nie ma potrzeby drukowania otrzymanych Faktur. Otrzymywane eFaktury należy przechowywać na wybranym przez siebie nośniku, skrzynce odbiorczej poczty e-mail, w dowolnym folderze w komputerze lub na płycie CD, przez 5 lat na potrzeby kontroli Urzędu Skarbowego wraz z potwierdzeniem dokonania płatności (kopia przelewu z konta itp.).

Bezpieczeństwo

eFaktura posiada podpis certyfikowany, dlatego też klient może być pewien autentyczności pochodzenia dokumentu. Stworzony przez nas system tworzenia i wysyłania eFaktur daje pewność, że faktura naszego Klienta trafi tylko na wskazany przez niego adres e-mail. eFaktura eliminuje niebezpieczeństwo dotarcia dokumentu pod inny adres czy też w niepowołane ręce, jak w przypadku tradycyjnej poczty.

Oszczędność czasu

Klient otrzymuje eFakturę na pocztę e-mail do 3 dni po jej wystawieniu. Gwarantuje to szybszą i lepszą obsługę Klienta poprzez przyspieszenie i uproszczenie procedury dystrybucji faktury. eFaktura pozwoli łatwiej kontrolować swoje wydatki.

Ekologia

Dzięki elektronicznemu dostarczaniu i przechowywaniu dokumentów eliminujemy stosowaną do tej pory tradycyjną papierową formę. Wprowadzenie takiego rozwiązania to ogromna oszczędność dla środowiska, nie tylko papieru, ale również energii. Te nowoczesne, proekologiczne rozwiązania to nasza wspólna dbałość o ochronę środowiska.

W jaki sposób można aktywować eFakturę?

Wypełnij i podpisz czytelnie "eFaktura - zgoda Klienta" Wypełniony wniosek należy dostarczyć do Biura Obsługi Klienta DOLSAT Sp. z o.o. ul.Wojska Polskiego 23c, 97-400 Bełchatów" Na podany adres e-mail otrzymasz eFakturę (pdf) wraz z certyfikowanym powiadomieniem
Wniosek można pobrać z Biura Obsugi Klienta lub ze strony www.dolsat.pl (pliki znajdują się poniżej) Wniosek można dostarczyć osobiście lub wysłać pocztą (najlepiej listem poleconym) Aby odczytać wiadomość należy mieć zainstalowane programy: Adobe Reader oraz proCentrum SmartSign, które można pobrać z linków poniżej

Najczęściej zadawane pytania:

1. Czy wniosek na uruchomienie eFaktury trzeba dostarczyć do Biura Obsługi Klienta osobiście? Podpisany wniosek można również wysłać do Biura Obsługi Klienta pocztą (listem poleconym).

2. Kiedy mogę otrzymać pierwszą eFakturę? Operator rozpoczyna wystawianie Faktur nie wcześniej niż w dzień po zarejestrowaniu wniosku „eFaktura – zgoda Klienta”

3. Po jakim czasie otrzymam swoje eFaktury? Po zarejestrowaniu wniosku „eFaktura – zgoda Klienta” eFaktury są wysyłane na skrzynkę podaną przez Klienta, w ciągu 3 dni od wystawienia faktury.

4. A co w sytuacji, kiedy zmienię adres e-mail? Jeżeli klient chce zmienić adres e-mail, na który są wysyłane eFaktury, należy ponownie wypełnić i dostarczyć wniosek „eFaktura – zgoda Klienta” z podaniem nowego adresu e-mail.

5. Czy można zrezygnować z eFaktury? Klient w każdej chwili może zrezygnować z eFaktury. Aby zrezygnować z usługi należy wypełnić wniosek „eFaktura- cofnięcie zgody” i dostarczyć do Biura Obsługi Klienta.

Dokumenty do pobrania:

Regulamin korzystania z faktury elektronicznej (eFaktura)

Wniosek "eFaktura - zgoda Klienta"

Wniosek "eFaktura - cofnięcie zgody Klienta"

Programy do pobrania:

Adobe Reader - bezpłatny program służący do podglądu dokumentu

proCertum SmartSign - bezpłatna aplikacja służąca do weryfikacji autentyczności podpisanej faktury