Historia
W grudniu zawiązała się grupa inicjatywna mająca na celu budowę telewizji satelitarnej na jednym z osiedli mieszkalnych Bełchatowa. Powołano Społeczny Komitet Budowy telewizji Satelitarnej, który podjął decyzję o zebraniu pisemnych zamówień od mieszkańców osiedla na instalację telewizji satelitarnej.
W styczniu Miejska Komisja Planowania Urzędu Miejskiego w Bełchatowie zarejestrowała Zrzeszenie Budowy Telewizji Satelitarnej w Bełchatowie, a we wrześniu 1989 zawiązano Spółdzielnię DOLSAT. Przedmiotem jej działalności była: budowa i eksploatacja sieci kablowej telewizji satelitarnej, budowa i eksploatacja studia odbioru TV SAT, działalność wytwórcza, handlowa i usługowa w zakresie elektronicznego sprzętu powszechnego użytku na terenie całego kraju i poza jego granicami.
To lata inwestycyjne, ukierunkowane na rozwój i modernizację sieci telekomunikacyjnej. Dynamicznie wzrastająca liczba zawartych umów abonenckich, wpłynęła bezpośrednio na wielkość obrotów firmy DOLSAT. W maju 1998 r. powstał pierwszy i jedyny w Bełchatowie program lokalny Telewizji Kablowej Bełchatów.
W działalności gospodarczej firmy można wyodrębnić już trzy grupy świadczonych usług: telewizję kablową, program lokalny i Internet.Telewizja kablowa była wówczas głównym źródłem przychodów i fundamentem, na którym budowano kolejne usługi. Dostęp do Internetu to usługa świadczona od maja 2001 r. Jej wprowadzenie było poprzedzone kilkuletnimi przygotowaniami i budziło wiele wątpliwości natury ekonomicznej. Niewątpliwy sukces Internetu pozwolił planować dalszy rozwój tej działalności. Internet i telewizja kablowa doskonale uzupełniały się, co pozwoliło wychodzić z ofertą na kolejne obszary, zwiększając równocześnie zasięg programu lokalnego. Ważnym elementem działalności stała się promocja firmy i ciągłe podnoszenie jakości świadczonych usług. Zastosowano nie tylko materiały wysokiej jakości, znacznie został podniesiony również standard montażu. Transmisja danych w sieci pozwoliła na wykorzystanie niektórych modemów internetowych do monitorowania sieci. W rezultacie serwis techniczny DOLSAT zaczął być powiadamiany o awariach, zanim abonent zauważył pogorszenie odbioru.
Firma DOLSAT jako jedyny operator rynku lokalnego zaoferował klientom kompleksową usługę Triple Play, tj. pakietu trzech usług: TV, Internetu i Telefonii.
- Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa w głównej mierze zadecydował o przekształceniu w maju 2006 r. Spółdzielni DOLSAT w DOLSAT Sp. z o. o.
- Internet w Szczercowie
- DOLSAT organizuje kampanię charytatywną „Uśmiech Dziecka”.
- Rozwój portalu www.ebelchatow.pl i zmiana strony www.dolsat.pl.
- Dolsat „gra” Fair Play
Jesteśmy firmą Fair Play. Gramy na rynku uczciwie. Potwierdzeniem tego jest przyznanie Spółce Dolsat przez Krajową Izbę Gospodarczą odznaczenia na uroczystej piątkowej gali w Warszawie. Certyfikat “Przedsiębiorstwo Fair Play” odebrał na gali prezes zarządu spółki Dolsat, Darosław Łakomski. Wcześniej miesiące przygotowań i audyt prowadzony w firmie. Kontrola jednoznacznie potwierdziła, że Dolsat „gra” Fair Play. Zdaniem Mieczysława Bąka, przewodniczącego Komisji Ogólnopolskiej Programu “Przedsiębiorstwo Fair Play” certyfikat oznacza wiele korzyści dla firmy. Dzięki niemu firma może włączyć się w życie gospodarcze regionu, ale to też dowód na uczciwość prowadzenia interesu na rynku. W sumie podczas X edycji programu “Przedsiębiorstwo Fair Play” odznaczono 4 bełchatowskie firmy. Oprócz Dolsatu certyfikaty otrzymali Eko-Region Sp. z o.o., “Lear” A. i R. Kłucjasz Spółka Jawna, Przedsiębiorestwo Innowacyjno – Produkcyjne “Inkom” Sp. z o.o.
- Zdobycie tytułu Dobrodziej Roku DOLSAT FINALISTĄ KONKURSU Szeroki PAS
- Zakończenie inwestycji budowy SuperSieci.
Spółka DOLSAT mająca na swoim koncie już takie tytuły jak Przedsiębiorstwo Fair Play, Dobrodziej Roku i nominację do tytułu Lidera Biznesu, tym razem doceniona została przez specjalistów rynku usług szerokopasmowych w konkursie „Szeroki Pas”, organizowanym z inicjatywy tygodnika Computer World. Jego celem jest wybór najciekawszych usług, produktów i przedsięwzięć w Polsce. Konkurs pod patronatem Ministra Gospodarki i Urzędu Komunikacji Elektronicznej promuje i nagradza firmy, które wskazują trendy na rynku szerokopasmowym, wprowadzając produkty i usługi o istotnym znaczeniu dla jego rozwoju i konkurencyjności oraz wyłania przedsięwzięcia popularyzujące społeczną aktywność nie tylko w Internecie.
- Kampania DOLSAT Szkołom
- Nominacja do Tytułu Jakość ROKU
- 20 lecie działalności
- Przenośność numerów telefonicznych.
- „Jakość Roku 2009” dla Dolsat-u
DOLSAT ponownie wśród najlepszych. Tym razem kapituła konkursu „Jakość Roku” doceniła Spółkę w kategorii: „innowacja” za budowę SuperSieci. Statuetki wręczono wczoraj podczas uroczystej gali. To wyjątkowo nobilitujące wyróżnienie, bo „Jakość Roku” jest prestiżowym i największym w Polsce konkursem jakościowym. Ten konkurs już po raz czwarty organizuje: Biznes Raport wraz z Polskim Centrum Badań i Certyfikacji. Kapituła konkursowa tworząc go postawiła sobie kilka celów: przede wszystkim chodzi o promocję jakości i wysokich standardów w prowadzeniu działalności gospodarczej. Po wtóre „Jakość Roku” ma wspierać rozwój firm poprzez promowanie standardów jakościowych i zachęcanie do inwestowania w poprawę jakości zarówno usług jak i towarów.
Wdrożenie superszybkiego dostępu do Internetu Passion 60 Mb/s.
- Rozszerzenie świadczonych usług multimedialnych o usługi telewizji cyfrowej z kanałami w jakości HD.
- Uruchomienie usług dostępu do Internetu w Zelowie.
Wdrożenie o oferty analogowej trzech multipleksów cyfrowej telewizji naziemnej (DVB-T).
- Wdrożenie nowych usług Serwisu komputerowego.
- Rozszerzenie usługi telewizji analogowej o bezpłatny dostęp do kanałów w cyfrowej jakości DVB-T.
- Uruchomienie w Biurze Obsługi Klienta Serwisu Gotówkowego dla Abonentów (Mikropożyczki).
Uruchomienie w Biurze Obsługi Klienta Tanich Opłat – możliwości opłacania innych rachunków (woda, gaz, prąd itp.) w kasach Spółki.
- Wdrożenie Usług Biurowych dla Abonentów
- Rozwój oferty telewizyjnej w pakiecie MULTIKINO DVB-T – 30 kanałów w jakości HD w ramach podstawowej oferty.
- Nowe długoterminowe kampanie promocyjne dla studentów i seniorów
Wdrożenie w Biurze Obsługi Klienta sprzedaży Ubezpieczeń. 30 największych Towarzystw Ubezpieczeniowych w jednym miejscu! Oferujemy szeroki wybór produktów ubezpieczeniowych oraz bezpieczeństwo i komfort przy ich zakupie.
- Wdrożenie w Biurze Obsługi Klienta nowej usługi ADMINISTRACJI NIERUCHOMOŚCIAMI – zapraszamy Wspólnoty Mieszkaniowe do oszczędzania. Oferujemy niskie koszty administrowania, przejrzyste i uczciwe zasady działania, współpracę partnerską, rzetelną i terminową realizację prac oraz profesjonalną obsługę administracyjno-księgowo- techniczną na rzecz Wspólnoty.
- Wdrożenie nowych usług – WYNAJEM PODNOŚNIKA KOSZOWEGO o zasięgu roboczym 20 m w górę i 10 m w bok. Jedna z najnowocześniejszych konstrukcji na rynku, zapewniająca dużą elastyczność pracy. Lekkie podwozie (3,5t) nie niszczy chodników, a pojazd zapewnia wysięg roboczy taki jak podnośniki na ciężkich samochodach ciężarowych. Zapraszamy do współpracy. Kontakt 665 60 60 30 lub e-mail: uslugi@dolsat.pl